×

Wilt u zich ook aanmelden voor onze website?

Aanmelden

Wilt u contact opnemen met ons?

Contact

kenniscentrum-item

Juristen Kiezen

Vind de juiste jurist of advocaat

Wat is een arbeidsovereenkomst?

Bij een arbeidsovereenkomst verbindt de werknemer zich in dienst van de werkgever om gedurende zeker tijd arbeid tegen loon te verrichten. Binnen 1 maand na het starten van het dienstverband moet een arbeidsovereenkomst opgesteld zijn en schriftelijk overhandigd zijn aan de werknemer. 

Wat staat er in een arbeidsovereenkomst

Het minimale dat vastgelegd moet worden in een arbeidsovereenkomst betreft meestal de volgende items:

  • Naam en woonplaats van werknemer en werkgever.
  • Plaats waar de werknemer werkt. 
  • Het soort werk en de functie van de werknemer.
  • Datum van indiensttreding.
  • Duur van het contract (bepaalde of onbepaalde tijd).
  • Arbeidsduur (per dag of week).
  • Salaris.
  • Vakantiedagen en hoogte vakantietoeslag.


Vind een jurist voor juridische ondersteuning bij arbeidsovereenkomsten